Road Glide banner

Hoe u uw diagnosefoutcodes kunt vinden

116K views 54 replies 36 participants last post by  cyberbiker6  
#1 ·
De snelheidsmeter kan de snelheidsmeter, toerenteller TSM/TSSM, HFSM, ECM, ABS Diagnostic Trouble Codes, ook wel DTC's genoemd, weergeven en wissen. De DTC's van de radio worden via de radio opgehaald en via het radioscherm weergegeven.

1 - Zet de contactsleutel op uit en de run/stop-schakelaar op run.
2 - Druk de odometer reset-knop in en HOUD VAST.
3 - Zet de contactsleutel aan en laat vervolgens de odometer reset-knop los. De achtergrondverlichting moet oplichten en de snelheidsmeternaald moet zijn volledige bereik doorlopen en de indicatielampjes (accu, beveiliging, brandstof bijna op, controleer motor en cruise control) moeten oplichten. Het woord "DIAG" moet dan verschijnen.
4 - Druk eenmaal op de odometer reset-knop en u ziet het selectiemenu "PSSPtb" waarbij de eerste P knippert.
5 - Elke letter vertegenwoordigt een gebied van de diagnosemodule. De module die knippert, is degene die u gaat controleren. Om van de ene letter naar de volgende te gaan, moet u eenmaal op de odometer reset-knop drukken. (van P naar S naar SP naar t naar b en terug naar P, enz. enz.)
P = ECM
S = TSM/TSSM/HFSM
SP = snelheidsmeter
t = toerenteller
b = ABS-codes
6 - Om de DTC-code in een diagnosegebied te krijgen, moet u de odometer reset-knop 5 seconden lang INGEDRUKT HOUDEN en loslaten. Als er DTC's zijn, wordt de code weergegeven of verschijnt het woord "none" als er geen DTC's zijn. Druk nogmaals op de odometer reset-knop om eventuele extra codes te bekijken, indien aanwezig.
7 - Noteer de codes.
8 - Als DTC's NIET moeten worden gewist, drukt u op de odometer reset-knop en laat u deze los. Het onderdeelnummer van de module wordt weergegeven.
9 - Als DTC's voor die module moeten worden gewist, DRUKT U DE odometer reset-knop IN en HOUDT U DEZE VAST totdat "clear" wordt weergegeven.
10 - Druk op de odometer reset-knop en laat deze los om door te gaan naar de volgende module.
11 - Zet de contactsleutel op uit om de diagnosemodus te verlaten.

#2 ·
Ik heb deze thread vastgezet, dit is zeer nuttige informatie wanneer je fiets codes aan je begint te flashen.

• Like
Reactions: Swomack
#3 ·
De fiets zal geen codes naar u flashen, de fiets zal alleen het "E"-lampje weergeven. Er zijn slechts 2 dingen die gebeuren wanneer het "E"-lampje brandt.
1 - Het probleem met de fiets is NIET ernstig genoeg om de werking van de fiets te stoppen, maar het "E"-lampje brandt en geeft aan dat de ECM codes heeft ontvangen.
2 - Het "E"-lampje brandt en het probleem is ernstig genoeg voor de ECM van de fiets om de fiets in de LIMP HOME MODE te zetten, waardoor het gaspedaal wordt uitgeschakeld.

• Like
Reactions: cyberbiker6
#51 ·
De motorfiets zal geen codes aan u flashen, de motorfiets zal alleen het "E"-lampje weergeven. Er zijn slechts 2 dingen die gebeuren wanneer het "E"-lampje brandt.
1- Het probleem met de motorfiets is NIET ernstig genoeg om de werking van de motorfiets te stoppen, maar het "E"-lampje brandt en geeft aan dat de ECM codes heeft ontvangen.
2- Het "E"-lampje brandt en het probleem is ernstig genoeg voor de ECM van de motorfiets om de motorfiets in de LIMP HOME MODE te zetten, waardoor het gaspedaal wordt uitgeschakeld.
Welke jaarmodellen hebben die functie?

#5 ·
De hierboven beschreven procedure werkt alleen op modellen van 2004 en later. Er is een procedure voor modellen van 2000 - 2003, maar om de codes te wissen, moet u een Scanalyzer gebruiken of de ontsteking 50 keer cyclisch bedienen. Een cyclus bestaat uit een start- en een draaicyclus, waarbij de draaicyclus minimaal 30 seconden moet duren.

#6 ·
Hartelijk dank voor deze info! Ik heb net mijn AT100 geïnstalleerd en de data-update op mijn laptop bekeken terwijl de motor op de lift draaide. Ik heb de USB-kabel losgekoppeld terwijl de motor draaide (fout). Daarna ging het controlelampje niet meer uit als het contact werd aangezet. Ik moest ook de koppeling aantrekken voordat de motor startte. Na deze procedure heb ik code P0033 gevonden en gewist en het gaat goed. Nogmaals bedankt. Beste forum ooit!!!!

#8 ·
Bedankt voor de informatie, daarom blijven we terugkomen. Jullie zijn echt goede mensen.

Volgende vraag, en dit is misschien een inkoppertje, maar ik heb het nog nooit gedaan. Hoe weet ik wat de codes betekenen?

#9 ·
Code die niet gewist kan worden

Als de slimme kerel die ik ben (lol) besloot ik de stuurhelften van mijn 09 te vervangen en raad eens wat er gebeurde?? Ik krijg een E-lampje en het cruise-lampje verandert van kleur tussen rood en groen. Ik heb het weer uit elkaar gehaald en alles ziet er goed uit. Ik heb de procedure gevolgd om codes te wissen, maar krijg nog steeds code 1510 2122 2138. Dat is de gasklepsensor.

Mijn vraag is: wat zijn mijn opties?? Vast bedraden of moet ik de gasklepsensor vervangen??

Ik waardeer alle hulp die u kunt bieden.

Bill

#11 ·
Omdat ik zo'n slimme kerel ben (lol) besloot ik de stuurhelften van mijn 09 te vervangen en raad eens wat er gebeurde?? Ik krijg een E-lampje en het cruise-lampje verandert van kleur tussen rood en groen. Ik heb het weer uit elkaar gehaald en alles ziet er goed uit. Ik heb de procedure gevolgd om codes te wissen, maar krijg nog steeds code 1510 2122 2138. Dat is de gasklepsensor.

Mijn vraag is: wat zijn mijn opties?? Vast bedraden of moet ik de gasklepsensor vervangen??

Ik waardeer alle hulp die u kunt bieden

Bill
Ik zou niet knoeien met de gasklepsensor. Ik zou hem vervangen als het de mijne was. Ik heb net de stuurhelften op mijn 2010 vervangen en de gasklepsensor verprutst bij het installeren. De mijne had connectoren (halverwege de kabelboom) die braken tijdens het trekken van de draden door de stuurhelften. Ik ging naar mijn lokale dealer en ze hebben er nog een die de (halverwege) connecties niet heeft. Veel gemakkelijker te installeren! Kostte me wel $80,00 voor die fout.

#15 ·
Ik was vanmorgen op zoek naar codes omdat de scooter vrijdag op de terugweg van het werk uit het niets begon over te slaan. Nou, volgens de codes heb ik een probleem met de krukassensor. De vraag die ik heb is: waarom staan mijn snelheidsmeter en toerentallamp 20 minuten later nog steeds aan?

#18 ·
help alsjeblieft

Ik heb al jaren het probleem met de check engine zonder gas op mijn 09. Elke keer als ik hem inlever, kunnen ze het probleem "niet reproduceren". Ik kon de codes ophalen, maar kan ze niet wissen. Ik heb de instructies in de sticky gevolgd, maar hoe lang ik de knop ook ingedrukt houd, er staat alleen "einde" en er staat nooit wissen. Wat doe ik verkeerd?

#19 ·
Ik heb al jaren het probleem met de check engine en geen gas bij mijn 09. Elke keer als ik hem wegbreng, kunnen ze het probleem "niet reproduceren". Ik kon de codes ophalen, maar kan ze niet wissen. Ik heb de instructies in de sticky gevolgd, maar hoe lang ik de knop ook ingedrukt houd, er staat alleen "einde" en er staat nooit wissen. Wat doe ik verkeerd?
Je moet elke code afzonderlijk wissen, bijvoorbeeld als je in de "P"-modus van de DTC's zit en er 2 codes worden weergegeven, moet je eerst de eerste code wissen, dus je moet de resetknop ingedrukt houden totdat die code als gewist verschijnt, dan kun je doorgaan naar de 2e code en die code wissen, en als die modus van de DTC's geen codes meer weergeeft, dan kun je naar de volgende DTC-modus gaan. Je kunt niet alle codes uit een DTC-modus in één keer wissen. Nadat alle codes zijn gewist, zet je het contact uit om de DTC-modus te verlaten en controleer je vervolgens opnieuw op codes door de DTC-modus opnieuw te openen. Je kunt de codes in een DTC-modus in willekeurige volgorde wissen, zolang je maar 1 code tegelijk wist.

• Like
Reactions: cyberbiker6
#22 · (Edited)
Heel erg bedankt!!!
Fijn dat je het hebt opgelost ;). Voor je gaspedaalproblemen moet je de sticky over HD service bulletin TT418A lezen, deze legt het probleem uit en geeft je de oplossing.

#24 ·
Ik heb de beschreven stappen doorlopen en de code die ik krijg is BUS er en hij haalt geen andere code op en wist de code ook niet. o4 cvo 103
Een model uit 2004 heeft een oudere ecm die een scanilizer nodig heeft om de codes te lezen en te wissen. U kunt een jumper gebruiken en de codes lezen door het aantal knipperingen van het motorlampje te tellen, maar de enige manier om de codes zonder scanilizer te wissen, is door de ontsteking 50 keer aan/uit te zetten.

#26 ·
Zoals bedoeld gebruikt

Bedankt voor het plaatsen hiervan! Ik heb gisteren net een koppelingskabel laten vervangen bij 3800 mijl op mijn 08 (ik ben de 2e eigenaar), wat een oplossing zou moeten zijn voor mijn cruise control die willekeurig uitvalt, samen met een paar andere problemen. Alles leek opgelost. Vandaag voor het eerst een lange rit gemaakt en de cc prima gebruikt, samen met de resume-functie voor de eerste keer. Even gestopt en toen ik hem wilde instellen, ging de cc aan en daarna weer uit. Toen gaf hij het groene lampje alsof hij aan stond, maar dat was niet zo. Toen merkte ik dat de cel brandde en begon ik te kijken/luisteren of er iets anders was. Niets leek vreemd, gelukkig, behalve dat de cc set/resume-knop een beetje scheef leek te staan. Thuisgekomen en wist precies waar ik moest zijn. De diagnose-instructies gevonden en de code P0577 gekregen. Weet niet zeker of de knop echt scheef staat, maar het is wel toevallig. Iemand heeft op die code gepost dat het hun set/resume-schakelaar was, dus mogelijk is dat ook mijn probleem. Maar bedankt voor het plaatsen van deze info hier! En bedankt aan de andere posters voor het delen!!!

#27 ·
Motoren codes??

Ik zie dat sommigen van jullie berichten hebben geplaatst over motorcodes en ik vroeg me af of jullie me met mijn codes zouden kunnen helpen.
Mijn controlelampje van de motor gaat branden als ik het contact voor het eerst aanzet en gaat dan na ongeveer vier seconden uit, zoals het hoort. Ik start de motor en het controlelampje van de motor gaat weer aan gedurende ongeveer 5-6 seconden en gaat dan uit. Dit gebeurt alleen als ik de motor start. Het lampje gaat nooit meer aan nadat hij is gestart en draait.
Ik heb de codecontrole uitgevoerd en dit is wat er wordt weergegeven.
P-Code po563,po134,po154 - geen onderdeelnummers?
T-Code u1040-pn67348-04d
B-Code co562-pn32836-09a
Ik hoop dat jullie kunnen helpen en bedankt als jullie dat kunnen.
2012 Road Glide Ultra.

#28 ·
De snelheidsmeter kan de snelheidsmeter, toerenteller TSM/TSSM, HFSM, ECM, ABS Diagnostic Trouble Codes, ook wel DTC's genoemd, weergeven en wissen. De DTC's van de radio worden opgehaald via de radio en weergegeven via het radioscherm.

1 - Zet het contact op uit en de aan/uit-schakelaar op aan.
2 - Druk op de resetknop van de kilometerteller en HOUD deze INGEDRUKT.
3 - Zet het contact aan en laat vervolgens de resetknop van de kilometerteller los. De achtergrondverlichting moet oplichten en de snelheidsmeternaald moet zijn volledige bereik doorlopen en de indicatielampjes (accu, beveiliging, weinig brandstof, controlelampje motor en cruise control) moeten oplichten. Het woord "DIAG" moet dan verschijnen.
4 - Druk eenmaal op de resetknop van de kilometerteller en je ziet het selectiemenu "PSSPtb" met de eerste P knipperend.
5 - Elke letter vertegenwoordigt een gebied van de diagnosemodule. De module die knippert, is degene die je gaat controleren. Om van de ene letter naar de volgende te gaan, moet je eenmaal op de resetknop van de kilometerteller drukken. (van P naar S naar SP naar t naar b en terug naar P, enz. enz.)
P = ECM
S = TSM/TSSM/HFSM
SP = snelheidsmeter
t = toerenteller
b = ABS-codes
6 - Om de DTC-code in een diagnosegebied te krijgen, moet je de resetknop van de kilometerteller 5 seconden INGEDRUKT HOUDEN en loslaten. Als er DTC's zijn, wordt de code weergegeven of wordt het woord "none" weergegeven als er geen DTC's zijn. Druk nogmaals op de resetknop van de kilometerteller om eventuele extra codes te bekijken, indien aanwezig.
7 - Noteer de codes.
8 - Als DTC's NIET moeten worden gewist, druk dan op de resetknop van de kilometerteller en laat deze los. Onderdeel # van de module wordt weergegeven.
9 - Als DTC's voor die module moeten worden gewist, DRUK EN HOUD de resetknop van de kilometerteller INGEDRUKT totdat "clear" wordt weergegeven.
10 - Druk op de resetknop van de kilometerteller en laat deze los om door te gaan naar de volgende module.
11 - Zet het contact uit om de diagnosemodus te verlaten.
ENORM VEEL DANK, BEDANKT! Deze kleine hoeveelheid info en instructies heeft me minstens $250,00 bespaard bij de dealer!
Ik heb dit "noodloop"-probleem nu al een tijdje.
Ik ben aan het rijden en het gaspedaal reageert niet meer, het toerental daalt tot 1500, de rode beveiligingssleutel licht op, net als het controlelampje van de motor, ik ben gedwongen om te stoppen, de motor uit te zetten en opnieuw te starten...vervelend, maar gevaarlijker dan wat dan ook.
Ik heb zojuist zelf de interne diagnosetest uitgevoerd met behulp van de bovenstaande instructies en alle volgende fouten gewist:

P1009 - Onjuist wachtwoord
P1511 - Fout in vermogensbeheer van de gasklepbediening van de gasklepbediening
P2135 - Correlatiefout
B1121(TSM) - Linkeruitgang fout
B1121(HFSM) - Linkeruitgang open
B1122 (TSM) - Rechteruitgang fout
B1122 (HFSM) - Rechteruitgang open

De onderdeelnummers die aan de foutcodes zijn gekoppeld, waren als volgt:

Onderdeelnummer - 32933-09
Onderdeelnummer - 68920-07

Ik neem aan dat ik goed zit, aangezien ik alle foutcodes heb gewist?
Ik zal ze opnieuw controleren zodra ik weer ga rijden en het noodloop-probleem komt af en toe voor, dus ik zal zien wat er gebeurt tijdens het rijden.
Nogmaals bedankt IronMike!!

#30 ·
Ik kan niet vinden wat het betekent als ik PN 32933-09 krijg nadat de DTC van P0562 op de DTC is gelezen. Heeft iemand ideeën?:confused:
Bruce
PN32933-09 is het onderdeelnummer en betekent niets als het gaat om de diagnose, dit komt altijd naar voren als je door de diagnoseprogramma's bladert.
Er is een lijst met DTC's in het gedeelte probleemoplossing die u vertelt wat de DTC betekent, uw PO562 DTC betekent lage accuspanning.

#32 · (Edited)
Probleem met cruise control opsporen

Oké, dit vinden jullie geweldig...

2011 103 RGC Powersports tuner en een paar andere goodies

Reed laatst terug van Raleigh, NC en had de cc ingesteld, reed prima toen de motor een snelheidsstoot kreeg (stijging van de machine)
Tik op de rem en de cc viel uit.

Probeerde de cc te resetten, maar dat lukte niet, samen met het motorlampje.

Gecontroleerd op losse draad in de kabelboom, deed de uitvaltest zoals elders hier te zien is, maakte de voorste O2-sensor schoon (er was een code voor) vanavond een proefrit gemaakt.

6e versnelling ingeschakeld cc, groen licht en de motor zijn één (de dorpelingen verheugden zich)

Break cc, ga naar reengage cc, geen groen licht en de dorpelingen zijn weer eens ontevreden...

Terug naar huis, uitgeschakeld en op de tripknop voor codes gedrukt.

Ik krijg P0755, wat volgens de tabel die Ironrider heeft geplaatst High input cruise control is.

Dus gedachten?? Ik ben overgestapt van een 96 Road King naar de Glide, maar ik zie dat er veel problemen lijken te zijn met die optie.

#33 ·
Hallo,

Heb een P0118-code voor een 13 roadglide. Klopt de lijst met codes in het begin van dit forum voor mijn jaar? Zo ja, dan staat er "ET sensor high". Wat betekent dat? Hulp voor een gestrande rijder op een mooie dag?

#34 ·
All,

Heb een P0118 code voor een 13 roadglide. Is de lijst met codes in het begin van dit forum correct voor mijn jaar? Zo ja, dan staat er "ET sensor high". Wat betekent dat? Enige hulp voor een gestrande rijder op een mooie dag?
Gebruik de 2010 DTC-codes, ze zijn hetzelfde tot 2013.

ET-sensor is de Engine Temp Sensor die zich in de VOORSTE CILINDERKOP aan de linkerkant bevindt en je kunt hem achter de claxon zien.
De hoge waarde betekent dat de spanningswaarde hoog is en het is waarschijnlijk een teken dat de ET-sensor defect raakt. Je kunt het onderdeel bij de HD-dealer halen en het is een eenvoudige doe-het-zelf-reparatie.