Road Glide banner

Achterluidsprekers toevoegen aan bestaand systeem

33K views 42 replies 11 participants last post by  craigffb  
#1 ·
Heeft iemand luidsprekers toegevoegd aan het bestaande boomsysteem zonder versterkers toe te voegen? Ik heb een 2019 Special. Mijn voorluidsprekers zijn standaard en klinken geweldig. Mijn vrouw kan ze echter niet horen. Ik voeg Rockford Fosgate Power TMS69 6x9's 4 ohm luidsprekers toe aan de deksels. Ik dacht dat als ik de nieuwe luidsprekers in serie zou bedraden met de voorluidsprekers, het wel goed zou komen. Het zou mijn voorluidsprekers van stroom kunnen beroven, maar het zou niet al te erg moeten zijn. Enige gedachten? Ik heb ergens gelezen dat de eq misschien ook te hoog is en de nieuwe luidsprekers kan beschadigen. Bedankt bij voorbaat!

#2 · (Edited)
Er zit een stekker onder de kuip voor de achterluidsprekers. Als je de faderbediening wilt hebben, moet je de motor naar iemand (dealer of Indi) brengen die die functie kan inschakelen. De stekker voor de achterluidspreker is degene die je op de foto ziet met de ROZE draden.

#4 ·
Ja, verwarrend. Ik voeg geen versterkers toe, ik houd het zoals het is, voeg alleen achterluidsprekers toe. Dus ik vond de kabelboom van Saddle Tramp BC-9723 om luidsprekers aan de deksels toe te voegen. Ik heb een paar Rockford Fosgate Power tms69 6x9's gekocht. Ik kan nu de luidsprekers aansluiten, maar wat ik niet weet is:
- Als ik de nieuwe luidsprekerkabelboom aansluit, komt er dan een achterwaarts signaal?
- Zal de beruchte "EQ-curve" waar ik zoveel over hoor, mijn aftermarket achterluidsprekers daadwerkelijk verpesten?
Ik weet dat een flash om de curve af te vlakken dit zal verhelpen; als het een ding is; maar zal het de kracht van mijn voorraadsystemen wegnemen?
Als je dit allemaal vergeet en gewoon de standaard kuip luidsprekers wilt vervangen door aftermarket luidsprekers, zou het dan ook een probleem zijn?
Als iemand alsjeblieft kan reageren.

Ik ben eigenlijk erg blij met de manier waarop mijn geluidssysteem klinkt. Ik kan het duidelijk horen bij hoge snelheden. De staging zorgt er alleen voor dat ik het kan horen en niet mijn vrouw, vandaar dat ik de achterluidsprekers wil toevoegen.
Ik waardeer alle hulp. Bedankt.

#11 ·
Ik geloof dat de boomluidsprekers 2 ohm zijn en de luidsprekers die je noemt 4 ohm. Ook gaat de boomuitgang voor de voorluidsprekers via één kanaal naar de 6,5 inch midrange luidsprekers en het andere kanaal naar de 1 inch tweeter, dus de bypass filters zijn dienovereenkomstig ingesteld.
Nou, de speakers zijn geïnstalleerd. Moet alleen nog de kabelboom installeren. We zullen zien hoe het klinkt!
Image

#13 ·
Hahaha. Dat zou je denken. Ik ben zo druk geweest. Ik heb ze geïnstalleerd, maar ik heb ze nog niet aangesloten. Ik heb zondag een rit en zal ze dan aansluiten. Ik zal updates plaatsen als het klaar is. Ik heb mijn schokdempers geïnstalleerd en wat een verschil ze maakten!! Ik kan niet wachten om de voorkant te doen.
Dus, het is iets meer dan een maand geleden dat je de speakers in je zadeltassen hebt geïnstalleerd en ik neem aan dat je wat vooruitgang hebt geboekt met dit project, zijn er updates?

#25 ·
Dus.... hier is de update. Eindelijk tijd gehad om de achterste speakers aan te sluiten. De nieuwe adapterkabelboom geïnstalleerd en aangesloten op de achterste uitgangskabelboom van de head unit. De radio aangezet en niets. De instellingen doorlopen en geen instelling voor audio-uitvoer achter, fader of volume. Moeilijkste deel is tenminste gedaan, maar nu moet ik mijn motor naar een lokale man brengen die de programmering heeft.
Image

#33 ·
Sorry voor de langdurige achterstallige update. Ik heb mijn luidsprekers van de achterklep aangesloten en er kwam geen geluid uit. Ik heb de juiste achterste kabelboom gebruikt. Een lokale man heeft mijn stereo geherprogrammeerd. Hij kon gewoon een achteringang toevoegen zonder te knoeien met EQ-curves. Ik wil geen versterker toevoegen. Ik wilde gewoon luidsprekers achterin. Afgezien van het feit dat mijn achterluidsprekers 4 ohm zijn, verliezen ze niet veel meer vermogen dan de voorste 2 ohm. Ik heb nu een fader en kan de balans van voor naar achter regelen. Ik ben erg blij met de resultaten.

#38 ·
Sorry voor de langverwachte update. Ik heb mijn luidsprekers in de achterklep bedraad en er kwam geen geluid uit. Ik heb de juiste achterste kabelboom gebruikt. Een lokale man heeft mijn stereo geflasht. Hij kon gewoon een achteringang toevoegen zonder te knoeien met EQ-curves. Ik wil geen versterker toevoegen. Ik wilde gewoon luidsprekers achterin. Afgezien van het feit dat mijn achterluidsprekers 4 ohm zijn, verliezen ze niet veel meer vermogen dan de voorste 2 ohm. Ik heb nu een fader en kan de balans van voor naar achter regelen. Ik ben erg blij met de resultaten.
Ik weet dat dit een oud draadje is en ik hoop dat dit je bereikt... Ik vraag me gewoon af hoeveel de flash je heeft gekost. Ik moet de mijne laten doen en ik wil niet te veel betalen voor de flash.

#35 ·
Ik heb 23 rg-luidsprekerdeksels toegevoegd en alle zadeltramp-bedrading. Alle bedrading aangesloten en in de stekker achter de kuip gestoken, geen audio-uitgang. De stekker heeft wel stroom en ik heb stroom bij de luidsprekers. Harley vertelde me dat er geen stekker voor luidsprekers achter de kuip zit?? Ik weet niet zeker welke kant ik nu op moet

#36 · (Edited)
Ik heb een 23 rg toegevoegd, luidsprekerdeksels en alle zadelzwerverbedrading. Ik heb alle bedrading gelegd en aangesloten op de stekker achter de kuip, geen audio-uitvoer. De stekker heeft wel stroom en ik heb stroom bij de luidsprekers. Harley vertelde me dat er geen stekker voor luidsprekers achter de kuip zit?? Ik weet niet zeker welke kant ik nu op moet.
De uitgang voor de achterluidspreker moet in de radio worden ingeschakeld door een dealer of een onafhankelijke partij die er toegang toe heeft. Ze kunnen ook de fader van voor naar achter activeren.