Road Glide banner

Waarschuwing over D&D Uitlaten

1 reading
35K views 181 replies 51 participants last post by  Beerent931  
#1 ·
Ik sprak met @lbskis en hij was het ermee eens dat we iets voor het forum naar buiten moesten brengen.

Het is ons ter ore gekomen van andere bedrijven die we kennen en andere tuners die we kennen, dat er een potentieel probleem is dat zich voordoet bij motoren met D&D-uitlaten. Blijkbaar breekt de coating die D&D AAN DE BINNENKANT van hun uitlaten aanbrengt, af / bladdert af en veranderen de resten in zand, om het maar even te vergelijken. Dat vuil gaat dan door de motor. Van wat ons is verteld, is er zelfs een class action rechtszaak in de maak omdat D&D heeft gezegd dat deze storingen niet hun schuld zijn. We kennen een paar dyno-tuners die al weigeren om motoren met D&D-uitlaten af te stellen uit angst hoe een storing eruit zou kunnen zien alsof zij (de tuner) deze heeft veroorzaakt. We kennen een groot bedrijf dat al alle prototype-uitlaten en alle uitlaten op voorraad heeft teruggestuurd naar D&D.

Ik ben niet van plan om een debat of discussie te beginnen en heb er geen tijd voor. Ik wilde gewoon de informatie die ik heb gekregen, aan de forumleden doorgeven.

#2 ·
Ik heb een Boarzilla en een Billet Cat gehad en ze waren allebei waardeloos. Ik had een les moeten trekken uit de Boarzilla, maar dat deed ik niet. Lassen die braken, pijp die constant van de collector gleed, roest en aanslag, pasvormproblemen.

Ik doe niet mijn best om mensen te ontmoedigen om bepaalde dingen te kopen. Maar als mensen vermelden dat ze D&D-producten willen kopen, doe ik wat ik kan om ze een andere kant op te wijzen. Ellendig product voor wat ze vragen.

#3 ·
Vroeger was ik een D&D-diehard. Ik kon geen coole flow-fan laten draaien als ik een billet-kat op de 2019 had gebruikt, dus koos ik voor de RTX. Sindsdien heb ik eigenlijk weinig over D&D gehoord en het meeste wat ik heb gehoord, was enigszins negatief.
Het is jammer dat hun kwaliteit zo slecht te lijden heeft, want ze waren eerlijk gezegd een van de besten. Ik promootte die dingen vroeger enorm en heb er heel wat geïnstalleerd.

#20 ·
Vroeger maakte ik veel reclame voor die dingen en ik heb er heel wat geïnstalleerd.

• Haha
Reactions: BH#103
#4 ·
Brandstofmoto heeft ze al een tijdje niet meer, en ik herinner me dat D&D een tijdje geleden, toen ze voor het eerst schaars begonnen te worden bij FM, iets zei in de zin van dat ze de benodigde componenten niet konden krijgen en geen inferieur product zouden bouwen, of iets in die zin... JtB

#6 ·
Ik ben benieuwd hoe UITLAAT terug in de motor komt?
Omkering.
Omkering is wanneer uitlaatgas uit de cilinder komt en terug de verbrandingskamer in gaat. Dit kan gebeuren wanneer de uitlaatpijp heet is en voorbij een bepaald punt uitzet, waardoor de uitlaatpijp wordt geblokkeerd. Wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, verzamelt het uitlaatgas zich in de uitlaatpijpen en gaat dan terug de cilinder in, detoneert en creëert een knal- of terugvuurgeluid. Dit kan aarzeling veroorzaken wanneer het gaspedaal wordt ingedrukt.

Omkering kan slecht zijn voor prestaties, pk's en koppel. Om het uitlaatgas te verbeteren en een wervel te creëren om uitlaatgas in één richting te bewegen, bouwt Reinhardt uitlaatpijpen met spiraalkernschotten in de dempers.

#11 ·
Zelfs met terugloop denk ik niet dat zanddeeltjes in de motor gezogen zullen worden. Lijkt me vergezocht. Maar ik ben geen expert.
Hoe zou iemand dat kunnen bewijzen?
Van wat mij is verteld en beschreven, is het materiaal dat wordt gebruikt om de binnenkant van hun uitlaat te coaten, niet bestand tegen thermische cycli en breekt het af. Als terugloop optreedt, worden die stukjes, voor de discussie gevormd als zandkorrels, in de koppen en cilinders getrokken. Als gevolg hiervan worden cilinderwanden en zuigers "gezandstraald" en veroorzaakt dit motor- / componentfalen.

#8 ·
Ik kan niet spreken over de D&D uitlaten voor de M8's, maar ik heb hun Boarzilla op mijn 09 RG met de 124 build al 5/6 jaar en ik heb er geen problemen mee gehad. Ik krijg nog steeds complimenten over het geluid. Ik speelde met het idee om de Billet Cat op mijn 24 RG te zetten, maar met dit draadje dat opduikt, zal ik meer onderzoek moeten doen naar deze kwestie.

#10 ·
Ik kan niet spreken over de D&D uitlaten voor de M8's, maar ik heb hun Boarzilla op mijn 09 RG gehad met de 124 build al 5/6 jaar en ik heb er geen problemen mee gehad. Ik krijg nog steeds complimenten over het geluid. Ik speelde met het idee om de Billet Cat op mijn 24 RG te zetten, maar met deze thread die opduikt, zal ik meer onderzoek moeten doen naar dit probleem.
Als je zwarte Billet Cats op sociale media ziet, kijk dan naar het collector-gedeelte. Roest komt zeer vaak voor. Het duurde één rit in de regen voordat mijn Billet Cat er permanent uitzag als een tie-died T-shirt. Het uitlaatgedeelte op beide van mijn units schoof terug, zelfs met nieuwe klemmen, mijn ghost pipe roestte en viel er volledig af, mijn Billet Cat slet een gat door mijn timing cover door een fabrieksfout, en ik ben waarschijnlijk nog een paar dingen vergeten. Ze klinken goed en maken goede cijfers. Ik mis mijn Zilla-geluid in combinatie met de 630i-nokkenas.

#14 ·
Ik sprak met @lbskis en hij stemde ermee in dat we iets voor het forum naar buiten moesten brengen.

Het is ons ter ore gekomen van andere bedrijven die we kennen en andere tuners die we kennen, dat er een potentieel probleem is dat zich voordoet bij motoren met D&D-uitlaten. Blijkbaar breekt de coating die D&D aan de BINNENKANT van hun uitlaten aanbrengt af / schilfert af en veranderen de resten in zand, om het maar even te vergelijken. Dat vuil gaat vervolgens door de motor. Van wat ons is verteld, is er zelfs een class action rechtszaak in de maak omdat D&D heeft gezegd dat deze storingen niet hun schuld zijn. We kennen een paar Dyno-tuners die al weigeren om motoren met D&D-uitlaat te tunen uit angst hoe een storing eruit zou kunnen zien alsof zij (de tuner) het veroorzaakt hebben. We kennen een groot bedrijf dat al alle prototype-uitlaten en alle uitlaten op voorraad heeft teruggestuurd naar D&D.

Ik ben niet van plan om een debat of discussie te beginnen en heb er geen tijd voor. Ik wilde gewoon de informatie die ik heb gekregen, aan de forumleden geven.
Kunt u ons naar deze class action rechtszaak verwijzen? Ik kan er geen melding van vinden.

#16 ·
Kun je ons naar deze class action lawsuit verwijzen? Ik kan er geen melding van vinden.
Ik heb er niet meer info over dan dat me verteld is dat er een is. Misschien is het in de maak en is het nog niet geformaliseerd? Ik weet het niet zeker, maar ik zal kijken of ik meer kan vinden.

#15 ·
Ik denk dat iedereen nu naar de Feuling-uitlaat van $3000 moet gaan. lol

Ik heb gehoord dat het zwart dat ze gebruiken, erg verkleurt door de zon. Dat was een van de klachten die ik had over mijn Vance and Hines 450 Torquer slip-ons. Ze zagen er zoveel ouder uit dan de OEM hitteschilden op de standaard headers.

#18 ·
Ik heb momenteel een D en D Fat Cat geïnstalleerd op de Heritage en een Billet Cat geïnstalleerd op de Roadglide. Ik heb tot nu toe geen problemen te melden, aangezien beide pijpen nieuw zijn geïnstalleerd en minder dan een jaar op elke pijp zitten. Ik zal letten op tekenen van achteruitgang.

Ik zal de groep laten weten dat beide motoren in de garage worden gehouden, nooit heet worden gewassen en regelmatig worden geïnspecteerd op lakschilfers door steenslag. Ik pak corrosie of roest direct aan met routine-onderhoud.

Als ik tijd heb, zal ik proberen wat foto's te maken van de uitlaat en de resultaten te posten. Als ik werkzaamheden uitvoer waarbij demontage nodig is, zal ik enkele interne foto's maken wanneer de dingen worden geopend om te proberen zand, as of afschilfering te vinden.

Goede post. Bedankt voor de eerlijke feedback over D en D.

#24 ·
Ik sprak met @lbskis en hij stemde ermee in dat we iets voor het forum naar buiten moesten brengen.

Het is onze aandacht getrokken door andere winkels die we kennen en andere tuners die we kennen, dat er een potentieel probleem ontstaat bij motoren met D&D-uitlaten. Blijkbaar breekt de coating die D&D aan de BINNENKANT van hun uitlaten aanbrengt, af / schilfert af en het puin verandert in zand, om het maar even te vergelijken. Dat afval gaat dan door de motor. Van wat ons is verteld, is er zelfs een class action rechtszaak in de maak omdat D&D heeft gezegd dat deze storingen niet hun schuld zijn. We kennen een paar Dyno-tuners die al weigeren om motoren met D&D-uitlaat te tunen uit angst hoe een storing eruit zou kunnen zien alsof zij (de tuner) het hebben veroorzaakt. We kennen een groot bedrijf dat al alle prototype-uitlaten en alle voorraaduitlaten naar D&D heeft teruggestuurd.

Ik ben niet van plan een debat of discussie te beginnen en heb er geen tijd voor. Ik wilde gewoon de informatie die ik heb gekregen, aan de forumleden doorgeven.
Bedankt voor de kennisgeving, waardeer het.

#25 ·
Bedankt voor de waarschuwing en het is zo teleurstellend om dit te horen vanuit een timingperspectief, aangezien ik mijn motorfiets pas vorige maand op de dyno heb laten afstellen. Wat zouden jullie aanraden om mijn billet-kat mee te vervangen? Ik heb momenteel een 21 RGS met 114, star 30/30 nokkenas, 64 mm SE inlaat/gasklep en SE ventilator extreme. Ik wil graag bij een 2-in-1 blijven, maar wil wel een ghost pipe-optie om de opening aan de linkerkant op te vullen als ik dat doe.

#26 ·
Bedankt voor de waarschuwing en het is zo teleurstellend om dit te horen vanuit een timingperspectief, aangezien ik mijn motorfiets pas vorige maand heb laten afstellen op de dyno. Wat zouden jullie aanraden om mijn billet-kat mee te vervangen? Ik heb momenteel een 21 RGS met 114, star 30/30 nokkenas, 64 mm SE inlaat/gasklep en SE ventilator extreme. Ik zou graag bij een 2-in-1 willen blijven, maar wil wel een ghost pipe-optie om de opening aan de linkerkant op te vullen als ik dat doe.
Nou, aangezien ik een Jackpot ghost pipe te koop heb, raad ik de Jackpot 2:1 Black uitlaat aan. :whistle::geek:

Jackpot RTX 2 in 1 Uitlaat met hitteschilden Black Cerakote Milwaukee-8

#33 ·
#37 · (Edited by Moderator)
Ik sprak met @lbskis en hij stemde ermee in dat we iets voor het forum naar buiten moesten brengen. Het is tot onze aandacht gekomen van andere shops die we kennen en andere tuners die we kennen, dat er een potentieel probleem ontstaat bij motoren met D&D uitlaten. Blijkbaar breekt de coating die D&D AAN DE BINNENKANT van hun uitlaten aanbrengt, af / schilfert af en het puin verandert in zand, om het maar even te vergelijken. Dat afval gaat vervolgens door de motor. Van wat ons is verteld, is er zelfs een class action rechtszaak in de maak omdat D&D heeft gezegd dat deze storingen niet hun schuld zijn. We kennen een paar dyno tuners die al weigeren om motoren met D&D uitlaat te tunen uit angst hoe een storing eruit zou kunnen zien alsof zij (de tuner) het veroorzaakt hebben. We kennen een groot bedrijf dat al alle prototype uitlaten en alle voorraad uitlaten heeft teruggestuurd naar D&D. Ik ben niet van plan om een debat of discussie te beginnen en heb er geen tijd voor. Ik wilde gewoon de info die ik heb gekregen, aan forumleden geven.
dit is mij ook overkomen. Motor rookt nadat ik Dd 2to 1 billet cat uitlaat had geïnstalleerd. Gelieve mij te informeren waar de class action rechtszaak is aangespannen EDIT OM PERSOONLIJKE INFORMATIE TE VERWIJDEREN

#43 ·
Ik merk dat de enige plek waar ik beweringen kan vinden dat coatingmateriaal motorschade veroorzaakt door een D&D-uitlaat (waar ik sceptisch over ben), deze site is. Ook de bewering van een class action rechtszaak lijkt geen enkele grond te hebben. Hopelijk zal iemand van D&D dit allemaal zien en deze beschuldiging aanpakken, als het in feite echt een probleem is. Want op dit moment lijkt het een beetje eenzijdig en ontbreekt het aan enig definitief bewijs. Ik heb geen belang bij de zaak, maar ik vind het niet leuk om te zien dat bedrijven worden afgekraakt door louter geruchten en aannames. Als het waar is, dan zij het zo.

#44 ·
Ik vind dat de enige plek waar ik beweringen kan vinden dat coatingmateriaal motorschade veroorzaakt door een D&D Exhaust (waar ik sceptisch over ben) deze site is. Ook de bewering van een class action rechtszaak lijkt geen enkele grond te hebben. Hopelijk zal iemand van D&D dit allemaal zien en deze beschuldiging aanpakken, als het in feite echt een probleem is. Want op dit moment lijkt het een beetje eenzijdig en ontbreekt het aan definitief bewijs.
Ik heb geen belang bij de zaak, maar ik vind het niet leuk om te zien dat bedrijven worden afgekraakt door louter geruchten en aannames. Als het waar is, dan zij het zo.
Doe rustig aan, de titel luidt "waarschuwing" en de poster verklaarde dat "van wat ons is verteld" er een class action rechtszaak in de maak is. Niemand heeft het bedrijf naar de hel veroordeeld... tenminste nog niet. Hij spreekt vanuit ervaring uit de echte wereld en brengt zijn bevindingen naar ons, zijn FAMILIE, zodat we alert blijven en des te meer geïnformeerd zijn voordat we ons zuurverdiende geld uitgeven aan iets dat ons mogelijk kan bijten.

#47 ·

Het is ons ter ore gekomen van andere bedrijven die we kennen en andere tuners die we kennen, dat er een potentieel probleem is dat zich voordoet bij motoren met D&D-uitlaten. Blijkbaar breekt de coating die D&D aan de BINNENKANT van hun uitlaten aanbrengt af / bladdert af en het puin verandert in zand, om het maar even te vergelijken. Dat vuil gaat vervolgens door de motor. Van wat ons is verteld, is er zelfs een class action rechtszaak in de maak omdat D&D heeft gezegd dat deze defecten niet hun schuld zijn. We kennen een paar dyno-tuners die al weigeren om motoren met D&D-uitlaten af te stellen uit angst hoe een defect eruit zou kunnen zien alsof zij (de tuner) het hebben veroorzaakt. We kennen een groot bedrijf dat al alle prototype-uitlaten en alle uitlaten op voorraad heeft teruggestuurd naar D&D.

Ik ben niet van plan om een debat of discussie te beginnen en heb er geen tijd voor. Ik wilde gewoon de informatie die ik heb gekregen, aan de forumleden doorgeven.
Moeite om te begrijpen hoe een coating in de uitlaat in de motor terechtkomt?

#49 ·

Het is onder onze aandacht gebracht door andere shops die we kennen en andere tuners die we kennen, dat er een potentieel probleem ontstaat bij motoren met D&D uitlaten. Blijkbaar breekt de coating die D&D aan de BINNENKANT van hun uitlaten aanbrengt af en schilfert af, en het puin verandert in zand, om het maar even te vergelijken. Dat afval gaat vervolgens door de motor. Van wat ons is verteld, is er zelfs een class action rechtszaak in de maak omdat D&D heeft gezegd dat deze defecten niet hun schuld zijn. We kennen een paar Dyno-tuners die al weigeren om motoren met D&D uitlaten te tunen uit angst hoe een defect eruit zou kunnen zien alsof zij (de tuner) het veroorzaakt hebben. We kennen een groot bedrijf dat al alle prototype uitlaten en alle voorraad uitlaten heeft teruggestuurd naar D&D.

Ik ben niet van plan om een debat of discussie te beginnen en heb er geen tijd voor. Ik wilde gewoon de info die ik heb gekregen, aan de forumleden geven.
Ik ben eigenaar van een 2019 roadglide waar dit twee keer is gebeurd nadat Rusty van D&D volhield dat er niets mis was met de pijp en alles en iedereen de schuld gaf behalve de pijp. Wil graag meer weten over de class action rechtszaak. Motor staat momenteel in Daytona en wordt weer opgebouwd

#59 ·
Welnu, dat gezegd hebbende, zal ik voorzichtig zijn.
Ik ben Dyno'd met mijn Billet-kat. Ik denk dat de side winder waarschijnlijk de beste match is met de juiste baffle. De zomer nadert, een dyno run is nog een beetje ver weg.

zooooo, wie heeft er goede prijzen voor systemen?

Bedankt voor het uitkijken.

#60 ·
Welnu, dat gezegd hebbende, zal ik het zekere voor het onzekere nemen.
Ik ben Dyno'd met mijn Billet-kat.
Ik denk dat de Sidewinder waarschijnlijk de beste match is met de juiste baffle. De zomer tegemoet, is een dyno-run nog een eindje weg.

zooooo, wie heeft er goede prijzen voor systemen?

bedankt voor het uitkijken.
Ik ben dol op mijn Sidewinder, maar als ik jou was, zou ik de header eruit halen en kijken hoe hij eruitziet en dan verder gaan. Als het er goed uitziet. Heb je toegang tot een boorscoop? Trek de uitlaatdemper eruit en neem een kijkje.

#67 · (Edited)
Ik ging een d&d 2-1 bestellen en de plek waar ik bestelde zei dat ik er geen moest bestellen vanwege dit probleem!!!! Dus bestelde ik een khrome werkes outlaw 2-1.

De winkel probeerde me geen andere uitlaat te verkopen, ze vertelden me dat ik hem nog steeds kon bestellen, maar wilden me waarschuwen en als ik een andere route wilde volgen, zeiden ze dat ik er gewoon een andere moest kiezen, dus koos ik de outlaw 2-1 in eclipse finish.

Ze zeiden dat een van hun klanten 3 motoren had gehad en dat ze uiteindelijk beseften dat het de uitlaat was!! Ze monteerden een andere uitlaat en sindsdien heeft hij geen nieuwe motor meer gehad.

Ze zeiden ook dat er een rechtszaak in de maak was, maar als je dit forum leest, lijkt het er niet op dat het
vooruitgang boekt 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

Dus voor de mensen die zeggen dat het alleen in dit forum gebeurt

#68 ·
Ik ging een d&d 2-1 bestellen en de plek waar ik bestelde zei dat ik er geen een moest bestellen vanwege dit probleem!!!! Dus bestelde ik een khrome werkes outlaw 2-1

De winkel probeerde me geen andere uitlaat te verkopen, ze vertelden me dat ik hem nog steeds kon bestellen, maar wilden me waarschuwen en als ik een andere route wilde, zeiden ze dat ik er gewoon een andere moest kiezen, dus koos ik de outlaw 2-1 in eclipse afwerking

ze zeiden dat een van hun klanten 3 motoren heeft gehad en uiteindelijk realiseerden ze zich dat het de uitlaat was!! Ze gooiden er een andere uitlaat op en hebben sindsdien geen nieuwe motor meer gehad

ze zeiden ook dat er een rechtszaak in de maak was, maar als je dit forum leest, lijkt het er niet op dat het
veel tractie krijgt 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

Dus voor de mensen die zeggen dat het alleen op dit forum gebeurt
Wat onze winkel betreft, wil ik dat mijn mensen klanten helpen slimme beslissingen te nemen, zoals de medewerkers van de winkel waar je naartoe ging. Ik wil dat mijn mensen hun persoonlijke ervaring met producten gebruiken om klanten te helpen beslissingen te nemen. En als ze echte informatie hebben over problemen met producten, wil ik dat ze het de klant melden. Als klanten luisteren, verloopt de hele transactie meestal beter. Klinkt alsof je naar een goede winkel bent gegaan.

#70 ·
Yep. 1300$ muurkunst. Nog steeds goedkoper dan een andere vrouw.
Ik zou rondkijken voor een service die die interne coating kan verwijderen, misschien door chemicaliën of stralen. Ik denk niet dat ze boegankers hoeven te worden, maar je moet misschien een paar dollar uitgeven om ze te redden.